Anasayfa KonularKonuLovemark Nedir?

Lovemark Nedir?

29 Şubat 2016, 18:58 Genel 3 Yorum
0
Lovemark Nedir?

Merhaba, sizlere lovemark kavramını anlatmaya çalışacağım.

Lovemarkın kelime anlamı sevimli, güvenilir, sempatik anlamındadır. Bazı markalara duyduğumuz duygusal bağlılığı ifade eder. Kısacası güvendiğimiz markalara lovemark diyebiliriz. Bu durum Aşka benzer. Ama insan sadece bir insana mı aşık olur? Bazen bir arabaya, ayakabıya, çantaya, kıyafete hatta bir çikolataya bile duyduğu sevgisi vardır. 

Bu durum marka ile müşteri arasındadır. Her marka, kuruluş sadık müşteriler ister. Bir ilişkide nasıl sadakat önemli ise aynı durum burada da geçerli. Hani bir kız görürsünüz ama açılamazsınız uzaktan uzağa sevmeye devam edersiniz, belkide o sizin için ulaşılamaz bir yerdedir. İnsanların markalara olan ilgisi de aynen buna benzer. İstediğiniz bir ürünü almak, ona sahip olmak sizin için bir ayrıcalıktır. Örneğin bir araba tutkunusuz, Bugatti Veyron. O arabaya her nekadar ulaşamıyor olabilseniz de o arabayı sevmeye devam edersiniz.

Lovemark bir reklamcılık hilesi olarak görülsede büyük firmalar lovemark olmak için adeta bir yarış içindeler.

Günümüz sektöründe sürekli değişkenlik gösteren reklam sektörü 2013 yılından sonra lovemarkında kullanılmasıyla değişik bir hal aldı. Daha çok en pahalı markalarda lovemark algısı oluşturulmaya başlandı.

Lovemark kelimesi Kevin Robets tarafından aynı adı taşıyan kitabıyla pazarlama sözlüğüne girmiştir. Kitapta bir markanın müşteriyle aşk yaşadığını anlatmıştır. Kevin Robets lovemark sözcüğünden şöyle bahsediyor: "bir markanın tüketicinin gözünde hem sevgi hem saygı kazanabilmesidir."

Kitapta bir lovemark olabilmenin 3 şartından bahsediliyor.

1- Gizem: Marka ile ilgili sıra dışı hikayeler, mitler, simgeler vs.

2- Hissiyat: Duyular devreye giriyor. Ses koku, dokunma, görüntü ve tat.

3- Samimiyet: Bağlılık, empati ve tutku.

Bir lovemark olabilmiş markanın müşterileri zaten hazırdır. İnsalar bir kaç dakika beklemeketen bile hoşlanmazken bir İphone için saatlerce kuyrukta beklemektedir. Bu mantığa değil saf duygulara dayanmaktadır. Eğer insanlar bir ürün için birbirleriyle yarışıyorsa o ürün olmaktan çıkmış, bir lovemark olarak kişiselleşmiştir.

Bana göre bir lovemark olmanın yolu müşteriyle çok iyi diyalog kurmaktan geçer. Eğer müşteriler ile empati kurulabiliyor, onlar gibi davranabiliyorsa lovemark olmak yolunda ciddi adımlar atmış demektir. Örneğin Facebook sayfalarında artık kullanıcılarla espiriler yapılıyor, onlarla arkadaşa gibi olmaya özen gösteriliyor. Bu da markanın sevilmesinde, benimsenmesinde, aile gibi görünmesinde önemli rol oynuyor.
Önceki konu Video Backlink ile ilgili bilgiler vermektedir.
Sonraki konu Onur Değer - Kişisel Blog 1 Yaşında! ile ilgili bilgiler vermektedir.

E-Posta Aboneliği

Başlıca Yorumlar
Yanıtla
0
Ferdi Taydas 12 Mart 2018, 16:29
Yazı için teşekkür ederim.Çok güzel ve anlaşılır olmuş, sunumumda da işe yarayacak :)
Yanıtla
0
Gizem Yavuzoğlu 20 Mart 2018, 21:22
Kesinlikle çok açıklayıcı ve bilgi verici olmuş teşekkür ederim..
Yanıtla
0
Kudret Mete 01 Nisan 2018, 14:53
Gerçekten çok aydınlatıcı olmuş. Çok teşekkür ederim.

Yorum Yap

Ad - Soyad (Gerçek ad ve soyadınızı giriniz) Varsa İnternet Sitesi ÖR: (http://onurdeger.com.tr) Görüşünüz
Güvenlik Sorusu 1 + 4 = ?
Onur Değer - Kişisel Blog © 2015'ten bu yana... | Tüm hakları saklıdır. DMCA.com Protection Status